Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2025
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 701 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 537 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,9 %11,6 %280 00040 %
Yle TV26,9 %3,5 %248 00035 %
Yle Teema&Fem1,1 %1,1 %73 00010 %
Yle yhteensä18,9 %16,2 %360 00051 %
MTV325,7 %29,6 %362 00052 %
Sub3,3 %3,3 %216 00031 %
AVA4,0 %2,4 %176 00025 %
MTV:n maksukanavat3,0 %3,7 %92 00013 %
MTV yhteensä36,1 %39,0 %430 00061 %
Nelonen11,1 %14,8 %322 00046 %
Jim3,3 %3,3 %181 00026 %
Liv3,6 %3,9 %174 00025 %
Hero0,5 %0,7 %55 0008 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,4 %22,7 %399 00057 %
TV54,2 %4,1 %196 00028 %
Kutonen2,1 %2,5 %138 00020 %
Frii4,3 %3,3 %115 00016 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %25 0004 %
TLC5,6 %4,2 %105 00015 %
Warner Bros. Discovery16,2 %14,0 %310 00044 %
STAR Channel2,9 %2,6 %118 00017 %
National Geographic Channel3,7 %2,3 %84 00012 %
Disney Finland6,6 %5,0 %171 00024 %
Muut5,7 %5,5 %157 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %537 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.