Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2025
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 374 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 254 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,3 %21,7 %1 019 00074 %
Yle TV26,3 %5,1 %851 00062 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,1 %598 00044 %
Yle yhteensä30,4 %28,8 %1 114 00081 %
MTV322,2 %25,6 %1 046 00076 %
Sub4,8 %4,2 %733 00053 %
AVA2,6 %2,4 %509 00037 %
MTV:n maksukanavat1,9 %2,1 %239 00017 %
MTV yhteensä31,5 %34,3 %1 154 00084 %
Nelonen8,8 %11,4 %896 00065 %
Jim2,3 %2,4 %528 00038 %
Liv2,2 %2,1 %532 00039 %
Hero0,5 %0,5 %211 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %16,3 %1 020 00074 %
TV54,2 %4,3 %670 00049 %
Kutonen3,7 %3,2 %611 00044 %
Frii3,2 %3,2 %338 00025 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %41 0003 %
TLC2,1 %1,2 %294 00021 %
Warner Bros. Discovery13,3 %12,0 %883 00064 %
STAR Channel3,0 %2,8 %421 00031 %
National Geographic Channel2,8 %2,5 %458 00033 %
Disney Finland5,8 %5,2 %604 00044 %
Muut6,3 %4,8 %470 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 254 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.