Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2025
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 374 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 250 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,9 %20,7 %1 055 00077 %
Yle TV214,2 %6,3 %933 00068 %
Yle Teema&Fem2,2 %1,7 %617 00045 %
Yle yhteensä39,3 %28,7 %1 149 00084 %
MTV320,5 %27,1 %1 058 00077 %
Sub3,2 %3,5 %719 00052 %
AVA2,4 %2,7 %536 00039 %
MTV:n maksukanavat2,1 %2,0 %269 00020 %
MTV yhteensä28,1 %35,4 %1 147 00083 %
Nelonen6,6 %10,0 %875 00064 %
Jim1,9 %2,4 %567 00041 %
Liv1,6 %1,5 %485 00035 %
Hero0,3 %0,4 %187 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,4 %14,3 %971 00071 %
TV54,4 %5,0 %719 00052 %
Kutonen3,2 %3,4 %547 00040 %
Frii3,3 %3,8 %429 00031 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %44 0003 %
TLC1,6 %1,1 %315 00023 %
Warner Bros. Discovery12,8 %13,7 %900 00066 %
STAR Channel2,1 %2,4 %419 00031 %
National Geographic Channel2,6 %2,3 %479 00035 %
Disney Finland4,7 %4,7 %629 00046 %
Muut6,0 %4,7 %478 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 250 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.