Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2025
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 724 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 691 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,6 %31,2 %673 00093 %
Yle TV216,0 %5,1 %617 00085 %
Yle Teema&Fem4,0 %3,0 %512 00071 %
Yle yhteensä52,6 %39,3 %681 00094 %
MTV324,1 %32,8 %653 00090 %
Sub1,6 %1,8 %403 00056 %
AVA2,2 %1,9 %356 00049 %
MTV:n maksukanavat1,0 %0,6 %157 00022 %
MTV yhteensä29,0 %37,1 %657 00091 %
Nelonen4,0 %6,4 %514 00071 %
Jim1,1 %1,4 %318 00044 %
Liv1,6 %1,9 %358 00049 %
Hero0,6 %0,7 %146 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä7,3 %10,3 %558 00077 %
TV52,7 %3,1 %393 00054 %
Kutonen1,1 %1,2 %244 00034 %
Frii1,8 %2,7 %227 00031 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %10 0001 %
TLC1,9 %2,1 %242 00033 %
Warner Bros. Discovery7,6 %9,2 %466 00064 %
STAR Channel0,5 %0,7 %190 00026 %
National Geographic Channel1,2 %0,8 %204 00028 %
Disney Finland1,7 %1,6 %285 00039 %
Muut2,5 %2,7 %322 00045 %
Yhteensä100,0 %100,0 %691 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.