Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2025
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 565 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 147 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %24,7 %1 600 00062 %
Yle TV215,6 %5,5 %1 506 00059 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,1 %944 00037 %
Yle yhteensä45,8 %32,3 %1 801 00070 %
MTV323,7 %32,0 %1 762 00069 %
Sub2,1 %2,5 %1 006 00039 %
AVA2,5 %2,4 %873 00034 %
MTV:n maksukanavat1,3 %1,0 %390 00015 %
MTV yhteensä29,6 %37,9 %1 880 00073 %
Nelonen5,8 %9,3 %1 430 00056 %
Jim1,4 %1,7 %770 00030 %
Liv1,8 %2,1 %857 00033 %
Hero0,5 %0,6 %312 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,5 %13,6 %1 585 00062 %
TV53,4 %3,9 %989 00039 %
Kutonen1,5 %1,6 %636 00025 %
Frii2,6 %3,3 %581 00023 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %54 0002 %
TLC2,6 %2,3 %566 00022 %
Warner Bros. Discovery10,2 %11,3 %1 332 00052 %
STAR Channel1,1 %1,4 %538 00021 %
National Geographic Channel1,5 %1,1 %530 00021 %
Disney Finland2,6 %2,5 %809 00032 %
Muut3,1 %2,9 %722 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 147 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.