Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2025
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 062 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 177 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %24,4 %3 076 00061 %
Yle TV217,5 %6,2 %2 958 00058 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,3 %1 834 00036 %
Yle yhteensä47,3 %32,8 %3 508 00069 %
MTV320,1 %28,2 %3 297 00065 %
Sub2,6 %3,2 %2 088 00041 %
AVA2,0 %2,3 %1 533 00030 %
MTV:n maksukanavat1,7 %1,8 %830 00016 %
MTV yhteensä26,5 %35,5 %3 569 00071 %
Nelonen5,6 %8,8 %2 752 00054 %
Jim1,7 %2,1 %1 679 00033 %
Liv1,6 %1,8 %1 569 00031 %
Hero0,4 %0,5 %589 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,2 %13,3 %3 104 00061 %
TV53,5 %4,4 %2 030 00040 %
Kutonen2,6 %2,9 %1 479 00029 %
Frii2,1 %2,7 %1 054 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %107 0002 %
TLC1,5 %1,4 %991 00020 %
Warner Bros. Discovery10,0 %11,8 %2 642 00052 %
STAR Channel1,5 %2,0 %1 184 00023 %
National Geographic Channel2,2 %1,8 %1 224 00024 %
Disney Finland3,8 %3,7 %1 753 00035 %
Muut4,3 %4,1 %1 542 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 177 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.