Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2025
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 062 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 097 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,3 %21,5 %3 078 00061 %
Yle TV29,9 %4,1 %2 724 00054 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,4 %1 756 00035 %
Yle yhteensä37,3 %27,9 %3 428 00068 %
MTV321,9 %28,3 %3 269 00065 %
Sub3,5 %3,8 %2 119 00042 %
AVA2,2 %2,0 %1 467 00029 %
MTV:n maksukanavat2,0 %2,0 %722 00014 %
MTV yhteensä29,5 %36,1 %3 522 00070 %
Nelonen12,7 %16,0 %3 241 00064 %
Jim2,3 %2,5 %1 785 00035 %
Liv1,5 %1,5 %1 577 00031 %
Hero0,5 %0,7 %638 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,0 %20,7 %3 467 00068 %
TV53,1 %3,2 %1 833 00036 %
Kutonen2,0 %2,0 %1 386 00027 %
Frii2,2 %2,7 %971 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %89 0002 %
TLC1,5 %1,2 %904 00018 %
Warner Bros. Discovery8,9 %9,0 %2 491 00049 %
STAR Channel1,6 %1,8 %1 177 00023 %
National Geographic Channel2,2 %1,8 %1 082 00021 %
Disney Finland3,8 %3,5 %1 658 00033 %
Muut4,2 %3,8 %1 377 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 097 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.