Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2025
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 450 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 104 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,2 %10,3 %616 00042 %
Yle TV29,2 %3,1 %564 00039 %
Yle Teema&Fem1,2 %0,7 %228 00016 %
Yle yhteensä21,7 %14,2 %761 00052 %
MTV322,4 %27,7 %758 00052 %
Sub3,5 %3,9 %399 00028 %
AVA2,0 %1,0 %261 00018 %
MTV:n maksukanavat2,9 %3,2 %141 00010 %
MTV yhteensä30,7 %35,9 %858 00059 %
Nelonen21,3 %25,2 %812 00056 %
Jim3,9 %4,4 %390 00027 %
Liv1,8 %2,1 %312 00022 %
Hero0,8 %1,2 %129 0009 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä27,8 %32,9 %873 00060 %
TV54,2 %3,6 %406 00028 %
Kutonen2,5 %1,9 %252 00017 %
Frii1,8 %1,4 %149 00010 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %25 0002 %
TLC1,9 %1,4 %169 00012 %
Warner Bros. Discovery10,4 %8,4 %566 00039 %
STAR Channel2,7 %2,8 %282 00019 %
National Geographic Channel2,2 %2,0 %183 00013 %
Disney Finland4,9 %4,8 %384 00026 %
Muut6,1 %6,4 %344 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 104 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.