Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2025
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 687 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 148 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,9 %20,9 %1 536 00057 %
Yle TV211,3 %4,4 %1 433 00053 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,1 %849 00032 %
Yle yhteensä37,8 %27,4 %1 756 00065 %
MTV317,7 %24,1 %1 633 00061 %
Sub4,6 %5,1 %1 160 00043 %
AVA1,7 %1,9 %671 00025 %
MTV:n maksukanavat2,6 %3,1 %412 00015 %
MTV yhteensä26,6 %34,2 %1 779 00066 %
Nelonen13,5 %16,7 %1 722 00064 %
Jim2,7 %3,1 %964 00036 %
Liv1,3 %1,2 %753 00028 %
Hero0,6 %0,8 %326 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,1 %21,8 %1 821 00068 %
TV53,1 %3,3 %961 00036 %
Kutonen2,7 %2,8 %786 00029 %
Frii1,8 %2,2 %459 00017 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %47 0002 %
TLC0,4 %0,4 %383 00014 %
Warner Bros. Discovery8,2 %8,8 %1 299 00048 %
STAR Channel2,1 %2,4 %664 00025 %
National Geographic Channel3,0 %2,4 %632 00024 %
Disney Finland5,1 %4,8 %944 00035 %
Muut5,3 %4,8 %793 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 148 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.