Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2025
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 497 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 998 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,2 %21,1 %1 473 00059 %
Yle TV210,9 %4,4 %1 339 00054 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,1 %806 00032 %
Yle yhteensä37,7 %27,6 %1 650 00066 %
MTV317,7 %24,0 %1 545 00062 %
Sub4,6 %5,1 %1 122 00045 %
AVA1,8 %1,9 %658 00026 %
MTV:n maksukanavat2,6 %3,1 %395 00016 %
MTV yhteensä26,7 %34,1 %1 674 00067 %
Nelonen13,3 %16,6 %1 619 00065 %
Jim2,7 %3,1 %934 00037 %
Liv1,3 %1,2 %729 00029 %
Hero0,6 %0,8 %310 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,9 %21,6 %1 719 00069 %
TV53,2 %3,3 %932 00037 %
Kutonen2,8 %2,9 %775 00031 %
Frii1,8 %2,3 %446 00018 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %40 0002 %
TLC0,4 %0,4 %375 00015 %
Warner Bros. Discovery8,3 %8,9 %1 246 00050 %
STAR Channel2,1 %2,4 %632 00025 %
National Geographic Channel3,0 %2,4 %623 00025 %
Disney Finland5,1 %4,8 %907 00036 %
Muut5,3 %4,8 %763 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 998 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.