Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2025
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 497 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 031 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %24,1 %1 476 00059 %
Yle TV219,4 %6,9 %1 452 00058 %
Yle Teema&Fem2,2 %2,4 %890 00036 %
Yle yhteensä49,0 %33,4 %1 707 00068 %
MTV316,3 %23,9 %1 535 00061 %
Sub3,2 %4,0 %1 082 00043 %
AVA1,6 %2,1 %660 00026 %
MTV:n maksukanavat2,1 %2,8 %440 00018 %
MTV yhteensä23,2 %32,7 %1 689 00068 %
Nelonen5,4 %8,3 %1 322 00053 %
Jim1,9 %2,7 %909 00036 %
Liv1,3 %1,5 %711 00028 %
Hero0,3 %0,5 %278 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,9 %12,9 %1 519 00061 %
TV53,6 %5,0 %1 041 00042 %
Kutonen3,7 %4,4 %843 00034 %
Frii1,6 %2,0 %473 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %53 0002 %
TLC0,4 %0,5 %425 00017 %
Warner Bros. Discovery9,7 %12,4 %1 310 00052 %
STAR Channel2,0 %2,7 %646 00026 %
National Geographic Channel3,0 %2,5 %694 00028 %
Disney Finland5,0 %5,1 %944 00038 %
Muut5,6 %5,4 %820 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 031 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.