Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2025
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 624 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,2 %21,1 %518 00076 %
Yle TV212,6 %5,5 %447 00065 %
Yle Teema&Fem2,1 %1,2 %286 00042 %
Yle yhteensä37,9 %27,8 %560 00082 %
MTV323,9 %30,9 %540 00079 %
Sub2,7 %2,8 %333 00049 %
AVA2,9 %3,1 %278 00041 %
MTV:n maksukanavat1,5 %1,1 %123 00018 %
MTV yhteensä31,0 %37,9 %570 00083 %
Nelonen7,1 %10,9 %448 00066 %
Jim1,3 %1,6 %239 00035 %
Liv1,7 %1,7 %248 00036 %
Hero0,4 %0,4 %94 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %14,6 %484 00071 %
TV54,4 %4,6 %325 00048 %
Kutonen1,9 %2,0 %226 00033 %
Frii4,3 %5,0 %232 00034 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %22 0003 %
TLC2,8 %1,7 %160 00023 %
Warner Bros. Discovery13,8 %13,8 %429 00063 %
STAR Channel1,8 %2,0 %183 00027 %
National Geographic Channel1,9 %1,5 %196 00029 %
Disney Finland3,7 %3,5 %279 00041 %
Muut3,9 %3,1 %211 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %624 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.