Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2025
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 749 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV113,5 %10,6 %309 00041 %
Yle TV217,5 %6,9 %349 00047 %
Yle Teema&Fem1,0 %0,9 %103 00014 %
Yle yhteensä31,9 %18,4 %427 00057 %
MTV318,3 %25,6 %382 00051 %
Sub5,7 %6,8 %259 00035 %
AVA1,2 %1,3 %115 00015 %
MTV:n maksukanavat4,2 %5,3 %114 00015 %
MTV yhteensä29,3 %39,1 %451 00060 %
Nelonen9,7 %13,3 %352 00047 %
Jim3,1 %4,2 %197 00026 %
Liv2,6 %3,2 %152 00020 %
Hero0,3 %0,4 %48 0006 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %21,1 %427 00057 %
TV56,4 %7,3 %225 00030 %
Kutonen4,1 %3,8 %181 00024 %
Frii1,3 %0,9 %69 0009 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %9 0001 %
TLC0,5 %0,6 %93 00012 %
Warner Bros. Discovery12,3 %12,6 %330 00044 %
STAR Channel3,4 %3,1 %154 00021 %
National Geographic Channel1,7 %1,5 %97 00013 %
Disney Finland5,1 %4,6 %202 00027 %
Muut7,7 %7,2 %214 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %602 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.