Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2025
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 749 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 562 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 75 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,9 %9,0 %301 00040 %
Yle TV28,9 %3,4 %281 00038 %
Yle Teema&Fem1,1 %0,5 %99 00013 %
Yle yhteensä19,9 %12,8 %371 00050 %
MTV320,9 %26,4 %379 00051 %
Sub4,8 %5,4 %217 00029 %
AVA1,2 %0,8 %105 00014 %
MTV:n maksukanavat3,2 %3,7 %72 00010 %
MTV yhteensä30,1 %36,3 %428 00057 %
Nelonen22,5 %25,4 %426 00057 %
Jim4,5 %5,2 %208 00028 %
Liv1,5 %1,4 %119 00016 %
Hero0,7 %1,0 %58 0008 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä29,2 %33,0 %456 00061 %
TV54,8 %3,5 %216 00029 %
Kutonen3,5 %2,6 %157 00021 %
Frii0,9 %1,1 %60 0008 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %6 0001 %
TLC0,5 %0,3 %55 0007 %
Warner Bros. Discovery9,7 %7,5 %294 00039 %
STAR Channel3,0 %3,1 %142 00019 %
National Geographic Channel3,0 %2,4 %104 00014 %
Disney Finland5,9 %5,5 %198 00026 %
Muut7,0 %7,6 %199 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %562 00075 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.