Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2025
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 747 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 234 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,1 %21,8 %1 650 00060 %
Yle TV29,2 %3,7 %1 451 00053 %
Yle Teema&Fem3,7 %2,5 %1 005 00037 %
Yle yhteensä37,0 %28,0 %1 868 00068 %
MTV325,7 %32,3 %1 807 00066 %
Sub2,5 %2,6 %1 024 00037 %
AVA2,6 %2,1 %819 00030 %
MTV:n maksukanavat1,4 %1,1 %343 00012 %
MTV yhteensä32,2 %38,1 %1 946 00071 %
Nelonen12,2 %15,8 %1 708 00062 %
Jim1,8 %1,9 %867 00032 %
Liv1,8 %1,8 %863 00031 %
Hero0,5 %0,6 %339 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,3 %20,1 %1 844 00067 %
TV53,1 %3,0 %914 00033 %
Kutonen1,2 %1,1 %620 00023 %
Frii2,5 %3,0 %530 00019 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %53 0002 %
TLC2,4 %1,9 %536 00020 %
Warner Bros. Discovery9,2 %9,1 %1 273 00046 %
STAR Channel1,2 %1,2 %565 00021 %
National Geographic Channel1,4 %1,2 %479 00017 %
Disney Finland2,5 %2,4 %784 00029 %
Muut3,2 %3,0 %639 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 234 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.