Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2025
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 747 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 270 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,4 %22,7 %1 561 00057 %
Yle TV27,0 %6,0 %1 435 00052 %
Yle Teema&Fem4,5 %3,9 %1 053 00038 %
Yle yhteensä35,9 %32,5 %1 887 00069 %
MTV327,1 %32,0 %1 731 00063 %
Sub2,5 %2,4 %950 00035 %
AVA2,9 %2,2 %771 00028 %
MTV:n maksukanavat0,9 %0,1 %291 00011 %
MTV yhteensä33,4 %36,8 %1 879 00068 %
Nelonen9,2 %12,7 %1 537 00056 %
Jim1,8 %1,4 %717 00026 %
Liv2,4 %2,4 %830 00030 %
Hero0,4 %0,5 %288 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %17,0 %1 717 00063 %
TV52,6 %1,9 %857 00031 %
Kutonen1,4 %1,1 %614 00022 %
Frii3,1 %3,2 %509 00019 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %35 0001 %
TLC3,1 %2,3 %558 00020 %
Warner Bros. Discovery10,8 %8,7 %1 226 00045 %
STAR Channel1,7 %1,5 %529 00019 %
National Geographic Channel1,5 %1,2 %477 00017 %
Disney Finland3,2 %2,6 %773 00028 %
Muut3,2 %2,4 %680 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 270 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.