Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2025
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 374 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 260 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,0 %19,5 %1 010 00073 %
Yle TV27,3 %7,3 %926 00067 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,3 %679 00049 %
Yle yhteensä30,8 %30,1 %1 140 00083 %
MTV321,9 %25,4 %1 039 00076 %
Sub4,1 %4,0 %705 00051 %
AVA2,9 %2,6 %489 00036 %
MTV:n maksukanavat0,9 %0,1 %155 00011 %
MTV yhteensä29,7 %32,1 %1 130 00082 %
Nelonen11,5 %15,4 %977 00071 %
Jim2,5 %2,5 %586 00043 %
Liv2,5 %2,2 %500 00036 %
Hero0,4 %0,6 %197 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,9 %20,6 %1 058 00077 %
TV53,4 %2,3 %612 00044 %
Kutonen3,0 %2,7 %513 00037 %
Frii3,6 %3,7 %366 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %35 0003 %
TLC2,1 %1,4 %300 00022 %
Warner Bros. Discovery12,2 %10,2 %838 00061 %
STAR Channel2,8 %2,3 %432 00031 %
National Geographic Channel2,5 %2,1 %414 00030 %
Disney Finland5,3 %4,4 %616 00045 %
Muut5,3 %2,5 %383 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 260 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.