Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2025
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 724 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 679 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 29 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,7 %29,9 %652 00090 %
Yle TV26,6 %5,9 %541 00075 %
Yle Teema&Fem5,2 %4,0 %463 00064 %
Yle yhteensä43,5 %39,9 %660 00091 %
MTV329,1 %34,3 %629 00087 %
Sub1,8 %1,8 %336 00046 %
AVA2,6 %1,7 %318 00044 %
MTV:n maksukanavat0,9 %0,1 %144 00020 %
MTV yhteensä34,4 %37,9 %640 00088 %
Nelonen5,5 %7,7 %504 00070 %
Jim1,3 %0,7 %266 00037 %
Liv2,1 %1,9 %327 00045 %
Hero0,4 %0,5 %133 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,3 %10,8 %545 00075 %
TV52,2 %1,6 %326 00045 %
Kutonen0,9 %0,6 %227 00031 %
Frii2,5 %2,7 %213 00029 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %00 %
TLC2,4 %2,2 %228 00032 %
Warner Bros. Discovery8,7 %7,4 %430 00059 %
STAR Channel0,6 %0,6 %165 00023 %
National Geographic Channel1,4 %1,2 %187 00026 %
Disney Finland2,0 %1,7 %256 00035 %
Muut2,3 %2,4 %276 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %679 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.