Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2025
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 302 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 230 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,2 %29,6 %1 179 00091 %
Yle TV27,9 %7,5 %1 031 00079 %
Yle Teema&Fem4,4 %3,8 %875 00067 %
Yle yhteensä43,5 %40,9 %1 197 00092 %
MTV324,7 %30,1 %1 138 00087 %
Sub2,7 %3,0 %704 00054 %
AVA2,5 %1,9 %586 00045 %
MTV:n maksukanavat1,0 %0,1 %289 00022 %
MTV yhteensä30,9 %35,0 %1 158 00089 %
Nelonen6,0 %8,3 %961 00074 %
Jim1,9 %1,1 %589 00045 %
Liv2,0 %1,7 %605 00047 %
Hero0,5 %0,5 %250 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,4 %11,6 %1 034 00079 %
TV52,4 %1,9 %654 00050 %
Kutonen2,0 %1,6 %518 00040 %
Frii2,2 %2,3 %410 00031 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %14 0001 %
TLC1,5 %1,4 %407 00031 %
Warner Bros. Discovery8,9 %7,5 %837 00064 %
STAR Channel1,0 %0,7 %365 00028 %
National Geographic Channel2,7 %1,9 %448 00034 %
Disney Finland3,7 %2,6 %554 00043 %
Muut3,0 %2,4 %527 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 230 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.