Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2025
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 624 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV119,1 %18,7 %504 00074 %
Yle TV26,1 %5,8 %438 00064 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,6 %356 00052 %
Yle yhteensä29,0 %28,1 %571 00083 %
MTV324,8 %29,2 %521 00076 %
Sub3,5 %3,5 %328 00048 %
AVA4,1 %3,4 %260 00038 %
MTV:n maksukanavat0,8 %0,1 %83 00012 %
MTV yhteensä33,2 %36,1 %570 00083 %
Nelonen11,0 %14,5 %474 00069 %
Jim2,0 %2,0 %260 00038 %
Liv2,8 %2,6 %273 00040 %
Hero0,3 %0,4 %101 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,2 %19,6 %518 00076 %
TV53,3 %2,2 %287 00042 %
Kutonen1,6 %1,5 %222 00032 %
Frii4,6 %4,7 %191 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %14 0002 %
TLC3,6 %2,3 %181 00027 %
Warner Bros. Discovery13,4 %10,8 %400 00058 %
STAR Channel2,8 %2,2 %199 00029 %
National Geographic Channel1,5 %1,2 %173 00025 %
Disney Finland4,3 %3,4 %277 00041 %
Muut4,1 %2,0 %177 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %624 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.