Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2025
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 374 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 222 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV119,8 %19,4 %1 000 00073 %
Yle TV26,0 %5,3 %855 00062 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,2 %595 00043 %
Yle yhteensä28,8 %26,9 %1 116 00081 %
MTV320,3 %21,5 %1 011 00074 %
Sub5,5 %6,0 %756 00055 %
AVA3,8 %3,8 %522 00038 %
MTV:n maksukanavat1,2 %0,8 %191 00014 %
MTV yhteensä30,9 %32,0 %1 112 00081 %
Nelonen11,0 %15,9 %935 00068 %
Jim2,8 %2,6 %563 00041 %
Liv2,9 %2,7 %584 00043 %
Hero0,5 %0,4 %203 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,2 %21,6 %1 050 00076 %
TV53,6 %3,3 %663 00048 %
Kutonen3,2 %2,9 %532 00039 %
Frii3,1 %3,4 %412 00030 %
The Discovery Channel0,2 %0,0 %33 0002 %
TLC1,4 %1,1 %299 00022 %
Warner Bros. Discovery11,7 %10,7 %887 00065 %
STAR Channel3,0 %2,9 %413 00030 %
National Geographic Channel2,9 %2,3 %419 00031 %
Disney Finland5,8 %5,1 %599 00044 %
Muut5,8 %3,6 %395 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 222 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.