Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2025
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 578 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 553 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 33 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,6 %27,8 %540 00093 %
Yle TV27,9 %5,6 %493 00085 %
Yle Teema&Fem4,2 %4,1 %420 00073 %
Yle yhteensä41,7 %37,5 %545 00094 %
MTV318,9 %22,1 %528 00091 %
Sub6,3 %8,2 %433 00075 %
AVA2,1 %1,8 %271 00047 %
MTV:n maksukanavat1,7 %1,5 %113 00020 %
MTV yhteensä28,9 %33,6 %534 00092 %
Nelonen7,5 %10,9 %462 00080 %
Jim2,8 %2,4 %334 00058 %
Liv1,4 %1,3 %290 00050 %
Hero0,5 %0,4 %112 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %15,0 %489 00085 %
TV52,8 %3,2 %343 00059 %
Kutonen2,7 %2,5 %253 00044 %
Frii1,7 %1,7 %212 00037 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %16 0003 %
TLC0,5 %0,4 %157 00027 %
Warner Bros. Discovery8,5 %8,0 %403 00070 %
STAR Channel1,5 %1,6 %213 00037 %
National Geographic Channel4,2 %1,9 %267 00046 %
Disney Finland5,7 %3,5 %321 00056 %
Muut3,1 %2,4 %205 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %553 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.