Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2025
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 747 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 170 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,1 %22,7 %1 541 00056 %
Yle TV26,9 %4,9 %1 404 00051 %
Yle Teema&Fem4,0 %3,3 %941 00034 %
Yle yhteensä35,0 %30,8 %1 841 00067 %
MTV325,0 %27,3 %1 599 00058 %
Sub3,6 %4,3 %998 00036 %
AVA4,0 %3,8 %754 00027 %
MTV:n maksukanavat0,9 %0,5 %263 00010 %
MTV yhteensä33,5 %35,9 %1 774 00065 %
Nelonen9,2 %13,2 %1 455 00053 %
Jim1,9 %1,8 %744 00027 %
Liv2,7 %2,6 %887 00032 %
Hero0,6 %0,6 %338 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %18,2 %1 680 00061 %
TV52,7 %2,3 %911 00033 %
Kutonen1,3 %1,2 %581 00021 %
Frii3,0 %3,1 %546 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %37 0001 %
TLC2,8 %2,1 %502 00018 %
Warner Bros. Discovery10,2 %9,0 %1 262 00046 %
STAR Channel1,6 %1,7 %563 00020 %
National Geographic Channel1,9 %1,5 %525 00019 %
Disney Finland3,5 %3,3 %821 00030 %
Muut3,6 %2,9 %685 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 170 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.