Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2025
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 565 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 040 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,4 %22,9 %1 507 00059 %
Yle TV26,5 %4,9 %1 306 00051 %
Yle Teema&Fem4,0 %3,3 %917 00036 %
Yle yhteensä34,9 %31,0 %1 729 00067 %
MTV325,2 %27,4 %1 553 00061 %
Sub3,5 %4,2 %960 00037 %
AVA4,1 %3,8 %739 00029 %
MTV:n maksukanavat0,9 %0,5 %242 0009 %
MTV yhteensä33,7 %36,0 %1 694 00066 %
Nelonen9,0 %13,0 %1 382 00054 %
Jim1,9 %1,9 %738 00029 %
Liv2,7 %2,6 %871 00034 %
Hero0,6 %0,5 %321 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,2 %18,0 %1 594 00062 %
TV52,6 %2,2 %886 00035 %
Kutonen1,2 %1,2 %567 00022 %
Frii3,0 %3,1 %542 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %37 0001 %
TLC2,8 %2,1 %496 00019 %
Warner Bros. Discovery10,2 %9,0 %1 225 00048 %
STAR Channel1,5 %1,6 %539 00021 %
National Geographic Channel1,9 %1,5 %518 00020 %
Disney Finland3,4 %3,2 %794 00031 %
Muut3,6 %2,9 %649 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 040 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.