Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2025
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 450 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 045 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 72 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 6 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,4 %10,5 %488 00034 %
Yle TV27,9 %5,0 %441 00030 %
Yle Teema&Fem1,3 %1,3 %163 00011 %
Yle yhteensä18,6 %16,8 %670 00046 %
MTV318,0 %18,8 %567 00039 %
Sub4,6 %5,0 %340 00023 %
AVA2,5 %2,1 %184 00013 %
MTV:n maksukanavat2,0 %1,5 %118 0008 %
MTV yhteensä27,1 %27,4 %690 00048 %
Nelonen19,8 %27,8 %599 00041 %
Jim3,1 %3,3 %305 00021 %
Liv2,3 %2,3 %272 00019 %
Hero0,7 %0,9 %119 0008 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä25,9 %34,2 %738 00051 %
TV54,8 %3,5 %349 00024 %
Kutonen2,6 %3,3 %220 00015 %
Frii2,2 %1,7 %155 00011 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %6 0000 %
TLC2,7 %1,3 %165 00011 %
Warner Bros. Discovery12,4 %10,0 %519 00036 %
STAR Channel3,2 %2,9 %233 00016 %
National Geographic Channel3,6 %2,3 %189 00013 %
Disney Finland6,8 %5,2 %336 00023 %
Muut9,3 %6,4 %336 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 045 00072 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.