Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2025
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 690 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 622 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,3 %19,1 %496 00072 %
Yle TV26,3 %5,9 %441 00064 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,6 %308 00045 %
Yle yhteensä29,6 %27,6 %560 00081 %
MTV316,9 %17,3 %503 00073 %
Sub6,3 %6,7 %419 00061 %
AVA2,3 %2,3 %242 00035 %
MTV:n maksukanavat1,4 %1,1 %112 00016 %
MTV yhteensä26,9 %27,3 %556 00081 %
Nelonen12,5 %18,3 %486 00070 %
Jim3,1 %3,0 %323 00047 %
Liv2,1 %2,2 %283 00041 %
Hero0,5 %0,4 %94 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,3 %23,9 %533 00077 %
TV53,7 %3,8 %356 00052 %
Kutonen4,5 %4,3 %309 00045 %
Frii1,9 %1,9 %204 00030 %
The Discovery Channel0,4 %0,1 %11 0002 %
TLC0,5 %0,5 %144 00021 %
Warner Bros. Discovery11,1 %10,7 %457 00066 %
STAR Channel3,3 %3,1 %225 00033 %
National Geographic Channel3,9 %2,9 %238 00034 %
Disney Finland7,2 %6,0 %325 00047 %
Muut7,2 %4,6 %220 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %622 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.