Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2025
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 701 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 542 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,6 %11,7 %315 00045 %
Yle TV29,5 %2,8 %283 00040 %
Yle Teema&Fem1,3 %1,0 %129 00018 %
Yle yhteensä23,5 %15,5 %390 00056 %
MTV323,9 %29,0 %379 00054 %
Sub2,1 %2,3 %182 00026 %
AVA2,8 %1,2 %156 00022 %
MTV:n maksukanavat2,5 %2,8 %68 00010 %
MTV yhteensä31,3 %35,4 %430 00061 %
Nelonen20,2 %25,1 %386 00055 %
Jim3,3 %3,5 %182 00026 %
Liv2,1 %2,8 %193 00028 %
Hero0,9 %1,4 %71 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä26,5 %32,7 %417 00060 %
TV53,6 %3,8 %190 00027 %
Kutonen1,5 %1,2 %95 00014 %
Frii2,7 %1,8 %88 00013 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %19 0003 %
TLC3,3 %2,5 %114 00016 %
Warner Bros. Discovery11,1 %9,3 %272 00039 %
STAR Channel2,4 %2,4 %141 00020 %
National Geographic Channel1,5 %1,6 %78 00011 %
Disney Finland3,9 %4,1 %186 00027 %
Muut5,1 %5,1 %145 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %542 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.