Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2025
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 724 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 692 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 31 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,2 %32,3 %679 00094 %
Yle TV25,6 %4,3 %568 00078 %
Yle Teema&Fem4,8 %2,8 %483 00067 %
Yle yhteensä43,6 %39,4 %692 00096 %
MTV328,3 %32,4 %662 00091 %
Sub2,8 %3,0 %414 00057 %
AVA2,6 %2,0 %349 00048 %
MTV:n maksukanavat1,4 %1,0 %184 00025 %
MTV yhteensä35,2 %38,4 %677 00094 %
Nelonen4,8 %6,2 %519 00072 %
Jim1,3 %1,1 %290 00040 %
Liv1,5 %1,4 %315 00043 %
Hero0,7 %0,8 %145 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,3 %9,5 %570 00079 %
TV52,7 %2,4 %374 00052 %
Kutonen1,1 %1,0 %252 00035 %
Frii2,4 %2,9 %225 00031 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %10 0001 %
TLC2,6 %2,4 %228 00032 %
Warner Bros. Discovery8,8 %8,7 %467 00064 %
STAR Channel0,8 %0,8 %215 00030 %
National Geographic Channel1,6 %0,9 %215 00030 %
Disney Finland2,3 %1,7 %309 00043 %
Muut2,6 %2,8 %289 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %692 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.