Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2025
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 062 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 899 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %26,2 %2 963 00059 %
Yle TV214,3 %12,4 %2 714 00054 %
Yle Teema&Fem4,1 %3,7 %1 839 00036 %
Yle yhteensä44,3 %42,3 %3 376 00067 %
MTV318,6 %20,6 %2 798 00055 %
Sub3,8 %4,0 %1 903 00038 %
AVA2,9 %3,1 %1 275 00025 %
MTV:n maksukanavat0,7 %0,5 %528 00010 %
MTV yhteensä25,9 %28,1 %3 108 00061 %
Nelonen6,1 %7,5 %2 447 00048 %
Jim2,2 %2,1 %1 440 00028 %
Liv2,0 %2,0 %1 461 00029 %
Hero0,5 %0,6 %551 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,8 %12,1 %2 828 00056 %
TV52,8 %2,9 %1 763 00035 %
Kutonen2,4 %2,3 %1 392 00027 %
Frii2,5 %2,9 %1 060 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %79 0002 %
TLC1,7 %1,5 %955 00019 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,6 %2 456 00049 %
STAR Channel2,2 %2,5 %1 223 00024 %
National Geographic Channel2,8 %2,1 %1 170 00023 %
Disney Finland5,0 %4,5 %1 723 00034 %
Muut4,7 %3,3 %1 323 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 899 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.