Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2025
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 578 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 549 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 32 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,5 %29,6 %537 00093 %
Yle TV212,5 %14,9 %506 00088 %
Yle Teema&Fem4,0 %4,1 %403 00070 %
Yle yhteensä47,1 %48,5 %546 00094 %
MTV317,5 %19,6 %521 00090 %
Sub4,8 %4,8 %392 00068 %
AVA2,5 %2,5 %275 00048 %
MTV:n maksukanavat1,2 %0,6 %143 00025 %
MTV yhteensä25,9 %27,6 %534 00092 %
Nelonen6,3 %7,5 %426 00074 %
Jim2,6 %2,0 %299 00052 %
Liv1,1 %1,0 %266 00046 %
Hero0,4 %0,5 %118 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,5 %11,1 %460 00080 %
TV52,5 %2,4 %340 00059 %
Kutonen2,9 %2,5 %262 00045 %
Frii1,5 %1,8 %183 00032 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %29 0005 %
TLC0,3 %0,2 %171 00030 %
Warner Bros. Discovery7,9 %7,6 %390 00067 %
STAR Channel1,5 %1,1 %202 00035 %
National Geographic Channel4,3 %2,7 %262 00045 %
Disney Finland5,8 %3,8 %313 00054 %
Muut2,9 %1,5 %199 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %549 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.