Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2025
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 497 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 819 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 73 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV118,9 %19,4 %1 380 00055 %
Yle TV227,1 %23,9 %1 293 00052 %
Yle Teema&Fem3,0 %3,3 %803 00032 %
Yle yhteensä49,0 %46,5 %1 557 00062 %
MTV314,6 %17,1 %1 327 00053 %
Sub4,5 %4,7 %948 00038 %
AVA2,4 %2,8 %635 00025 %
MTV:n maksukanavat1,2 %0,3 %303 00012 %
MTV yhteensä22,7 %24,8 %1 493 00060 %
Nelonen6,7 %8,6 %1 180 00047 %
Jim2,4 %2,5 %742 00030 %
Liv1,5 %1,8 %703 00028 %
Hero0,4 %0,4 %245 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,0 %13,3 %1 340 00054 %
TV52,6 %2,7 %825 00033 %
Kutonen3,3 %2,9 %759 00030 %
Frii1,6 %1,9 %419 00017 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %49 0002 %
TLC0,5 %0,4 %352 00014 %
Warner Bros. Discovery8,3 %8,1 %1 116 00045 %
STAR Channel2,5 %2,6 %569 00023 %
National Geographic Channel3,6 %2,3 %616 00025 %
Disney Finland6,1 %4,9 %870 00035 %
Muut3,2 %2,4 %601 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 819 00073 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.