Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2025
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 583 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV115,7 %17,7 %479 00070 %
Yle TV219,2 %16,6 %388 00057 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,4 %286 00042 %
Yle yhteensä38,4 %37,7 %525 00077 %
MTV319,0 %22,0 %498 00073 %
Sub4,5 %3,8 %310 00045 %
AVA4,5 %5,4 %247 00036 %
MTV:n maksukanavat1,2 %0,4 %87 00013 %
MTV yhteensä29,3 %31,5 %533 00078 %
Nelonen5,6 %6,9 %376 00055 %
Jim2,7 %2,9 %243 00035 %
Liv2,8 %3,0 %274 00040 %
Hero0,5 %0,6 %95 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,5 %13,5 %452 00066 %
TV53,3 %2,4 %279 00041 %
Kutonen2,3 %2,0 %232 00034 %
Frii5,1 %4,5 %199 00029 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %9 0001 %
TLC3,4 %2,3 %173 00025 %
Warner Bros. Discovery14,0 %11,2 %399 00058 %
STAR Channel2,4 %2,6 %150 00022 %
National Geographic Channel1,8 %1,7 %191 00028 %
Disney Finland4,1 %4,3 %257 00038 %
Muut2,9 %1,7 %211 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %583 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.