Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2025
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 450 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 970 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 67 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 5 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,8 %10,8 %499 00034 %
Yle TV221,3 %20,1 %503 00035 %
Yle Teema&Fem1,6 %1,3 %206 00014 %
Yle yhteensä31,6 %32,2 %680 00047 %
MTV314,1 %14,7 %475 00033 %
Sub5,7 %5,7 %361 00025 %
AVA5,3 %6,7 %207 00014 %
MTV:n maksukanavat0,9 %0,2 %98 0007 %
MTV yhteensä26,0 %27,3 %639 00044 %
Nelonen9,5 %12,0 %463 00032 %
Jim3,1 %3,6 %273 00019 %
Liv2,7 %2,6 %258 00018 %
Hero0,4 %0,3 %87 0006 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %18,5 %606 00042 %
TV54,3 %4,1 %285 00020 %
Kutonen3,9 %3,7 %252 00017 %
Frii1,9 %1,8 %147 00010 %
The Discovery Channel0,2 %0,3 %25 0002 %
TLC3,7 %3,3 %175 00012 %
Warner Bros. Discovery14,1 %13,1 %509 00035 %
STAR Channel4,9 %4,0 %241 00017 %
National Geographic Channel4,1 %1,9 %192 00013 %
Disney Finland8,9 %5,8 %340 00023 %
Muut4,0 %3,0 %255 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %970 00067 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.