Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2025
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 724 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 669 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %27,5 %640 00089 %
Yle TV215,8 %16,4 %568 00079 %
Yle Teema&Fem6,0 %4,6 %465 00064 %
Yle yhteensä50,4 %48,5 %656 00091 %
MTV320,7 %23,3 %596 00083 %
Sub3,5 %4,5 %420 00058 %
AVA3,2 %2,5 %300 00042 %
MTV:n maksukanavat1,6 %0,5 %152 00021 %
MTV yhteensä29,1 %30,7 %631 00087 %
Nelonen4,6 %4,6 %455 00063 %
Jim1,6 %1,7 %299 00041 %
Liv2,4 %2,5 %297 00041 %
Hero0,4 %0,6 %115 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,9 %9,4 %509 00070 %
TV52,4 %1,9 %313 00043 %
Kutonen0,4 %0,5 %167 00023 %
Frii2,0 %2,2 %213 00029 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %00 %
TLC2,4 %2,6 %214 00030 %
Warner Bros. Discovery7,1 %7,2 %411 00057 %
STAR Channel0,5 %0,6 %149 00021 %
National Geographic Channel1,9 %1,2 %150 00021 %
Disney Finland2,4 %1,8 %231 00032 %
Muut2,2 %2,4 %223 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %669 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.