Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2025
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 062 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 765 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 74 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,8 %20,5 %2 681 00053 %
Yle TV219,8 %19,8 %2 727 00054 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,3 %1 567 00031 %
Yle yhteensä44,3 %43,6 %3 216 00064 %
MTV318,0 %20,5 %2 719 00054 %
Sub4,8 %5,4 %1 988 00039 %
AVA2,9 %3,1 %1 291 00026 %
MTV:n maksukanavat2,2 %0,7 %672 00013 %
MTV yhteensä28,0 %29,8 %3 070 00061 %
Nelonen5,9 %6,6 %2 179 00043 %
Jim2,3 %2,3 %1 354 00027 %
Liv1,8 %2,0 %1 343 00027 %
Hero0,4 %0,6 %501 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,5 %11,4 %2 589 00051 %
TV52,8 %2,6 %1 569 00031 %
Kutonen2,2 %2,3 %1 265 00025 %
Frii2,4 %2,5 %954 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %83 0002 %
TLC1,7 %1,6 %933 00018 %
Warner Bros. Discovery9,3 %9,1 %2 272 00045 %
STAR Channel2,3 %2,3 %1 040 00021 %
National Geographic Channel2,6 %1,6 %1 024 00020 %
Disney Finland4,9 %3,9 %1 553 00031 %
Muut3,1 %2,2 %1 268 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 765 00074 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.