Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2025
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 687 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 945 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 72 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV119,3 %19,4 %1 315 00049 %
Yle TV222,7 %22,6 %1 428 00053 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,2 %780 00029 %
Yle yhteensä45,2 %45,1 %1 638 00061 %
MTV316,0 %18,3 %1 354 00050 %
Sub5,6 %6,3 %1 061 00039 %
AVA1,7 %1,9 %622 00023 %
MTV:n maksukanavat2,6 %0,9 %382 00014 %
MTV yhteensä26,0 %27,3 %1 535 00057 %
Nelonen6,4 %6,9 %1 170 00044 %
Jim2,6 %2,5 %699 00026 %
Liv1,2 %1,3 %634 00024 %
Hero0,4 %0,5 %233 0009 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %11,2 %1 311 00049 %
TV52,7 %2,7 %809 00030 %
Kutonen3,3 %3,3 %782 00029 %
Frii1,9 %2,3 %438 00016 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %53 0002 %
TLC0,5 %0,4 %399 00015 %
Warner Bros. Discovery8,7 %8,9 %1 142 00042 %
STAR Channel3,1 %3,2 %567 00021 %
National Geographic Channel3,3 %2,1 %603 00022 %
Disney Finland6,3 %5,2 %857 00032 %
Muut3,4 %2,2 %704 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 945 00072 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.