Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2025
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 497 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 749 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 70 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,5 %21,5 %1 243 00050 %
Yle TV225,9 %23,6 %1 223 00049 %
Yle Teema&Fem2,8 %3,4 %692 00028 %
Yle yhteensä50,3 %48,5 %1 469 00059 %
MTV313,5 %16,0 %1 237 00050 %
Sub5,4 %5,9 %911 00036 %
AVA1,7 %1,8 %540 00022 %
MTV:n maksukanavat1,6 %0,7 %245 00010 %
MTV yhteensä22,1 %24,4 %1 389 00056 %
Nelonen6,0 %6,4 %1 049 00042 %
Jim2,6 %2,8 %706 00028 %
Liv1,1 %1,1 %564 00023 %
Hero0,4 %0,4 %238 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,1 %10,8 %1 281 00051 %
TV53,6 %4,1 %833 00033 %
Kutonen2,7 %2,3 %617 00025 %
Frii1,6 %1,7 %389 00016 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %23 0001 %
TLC0,5 %0,5 %338 00014 %
Warner Bros. Discovery8,9 %8,8 %1 040 00042 %
STAR Channel3,0 %3,3 %533 00021 %
National Geographic Channel3,0 %2,0 %527 00021 %
Disney Finland6,0 %5,3 %776 00031 %
Muut2,7 %2,4 %564 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 749 00070 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.