Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2025
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 374 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 124 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV117,6 %17,5 %913 00066 %
Yle TV219,4 %18,3 %757 00055 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,8 %450 00033 %
Yle yhteensä39,5 %38,6 %1 000 00073 %
MTV316,3 %19,2 %870 00063 %
Sub5,5 %5,4 %643 00047 %
AVA3,6 %4,2 %414 00030 %
MTV:n maksukanavat2,0 %1,0 %165 00012 %
MTV yhteensä27,5 %29,7 %979 00071 %
Nelonen5,9 %6,5 %707 00051 %
Jim2,9 %3,1 %465 00034 %
Liv1,1 %1,0 %374 00027 %
Hero0,5 %0,5 %165 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,4 %11,1 %874 00064 %
TV54,5 %3,7 %552 00040 %
Kutonen2,9 %2,5 %412 00030 %
Frii3,9 %4,6 %327 00024 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %8 0001 %
TLC2,2 %1,5 %262 00019 %
Warner Bros. Discovery14,7 %12,9 %699 00051 %
STAR Channel3,2 %3,6 %344 00025 %
National Geographic Channel2,1 %2,1 %324 00024 %
Disney Finland5,3 %5,7 %499 00036 %
Muut2,9 %2,0 %315 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 124 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.