Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2025
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 062 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 619 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 71 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,8 %21,7 %2 589 00051 %
Yle TV222,1 %19,6 %2 440 00048 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,6 %1 481 00029 %
Yle yhteensä47,4 %44,9 %3 065 00061 %
MTV316,3 %19,2 %2 588 00051 %
Sub4,7 %5,3 %1 785 00035 %
AVA3,0 %3,0 %1 188 00023 %
MTV:n maksukanavat1,4 %0,6 %477 0009 %
MTV yhteensä25,5 %28,2 %2 906 00057 %
Nelonen5,6 %6,0 %2 058 00041 %
Jim2,3 %2,6 %1 303 00026 %
Liv1,4 %1,6 %1 203 00024 %
Hero0,5 %0,6 %533 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,7 %10,7 %2 537 00050 %
TV53,6 %3,6 %1 603 00032 %
Kutonen1,9 %1,6 %1 054 00021 %
Frii2,4 %2,6 %848 00017 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %35 0001 %
TLC1,9 %1,7 %814 00016 %
Warner Bros. Discovery10,3 %9,8 %2 098 00041 %
STAR Channel2,3 %2,4 %1 005 00020 %
National Geographic Channel2,2 %1,6 %911 00018 %
Disney Finland4,5 %4,0 %1 424 00028 %
Muut2,8 %2,5 %1 123 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 619 00071 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.