Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2025
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 747 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 979 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 72 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,9 %21,8 %1 364 00050 %
Yle TV218,8 %16,1 %1 296 00047 %
Yle Teema&Fem4,1 %3,7 %796 00029 %
Yle yhteensä44,8 %41,7 %1 682 00061 %
MTV318,9 %22,1 %1 372 00050 %
Sub4,1 %4,8 %898 00033 %
AVA4,2 %4,1 %648 00024 %
MTV:n maksukanavat1,3 %0,5 %251 0009 %
MTV yhteensä28,5 %31,5 %1 571 00057 %
Nelonen5,3 %5,6 %1 044 00038 %
Jim1,9 %2,3 %601 00022 %
Liv1,8 %2,0 %642 00023 %
Hero0,5 %0,7 %295 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,5 %10,7 %1 294 00047 %
TV53,6 %3,2 %784 00029 %
Kutonen1,1 %1,0 %436 00016 %
Frii3,1 %3,4 %463 00017 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %12 0000 %
TLC3,2 %2,8 %480 00017 %
Warner Bros. Discovery11,5 %10,6 %1 075 00039 %
STAR Channel1,8 %1,8 %484 00018 %
National Geographic Channel1,3 %1,1 %384 00014 %
Disney Finland3,1 %2,9 %659 00024 %
Muut2,8 %2,6 %590 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 979 00072 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.