Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2025
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 565 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 869 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 73 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,1 %22,0 %1 346 00052 %
Yle TV218,4 %15,9 %1 218 00047 %
Yle Teema&Fem4,1 %3,8 %789 00031 %
Yle yhteensä44,7 %41,7 %1 596 00062 %
MTV319,1 %22,2 %1 351 00053 %
Sub4,2 %4,8 %874 00034 %
AVA4,2 %4,1 %648 00025 %
MTV:n maksukanavat1,2 %0,5 %232 0009 %
MTV yhteensä28,7 %31,6 %1 517 00059 %
Nelonen5,2 %5,6 %1 009 00039 %
Jim1,9 %2,4 %597 00023 %
Liv1,7 %2,0 %639 00025 %
Hero0,5 %0,7 %295 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,4 %10,7 %1 255 00049 %
TV53,6 %3,2 %770 00030 %
Kutonen1,1 %1,0 %436 00017 %
Frii3,1 %3,4 %459 00018 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %12 0000 %
TLC3,2 %2,8 %476 00019 %
Warner Bros. Discovery11,6 %10,6 %1 057 00041 %
STAR Channel1,7 %1,7 %473 00018 %
National Geographic Channel1,3 %1,1 %384 00015 %
Disney Finland3,1 %2,8 %648 00025 %
Muut2,8 %2,6 %560 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 869 00073 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.