Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2025
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 724 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 672 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 28 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,7 %36,2 %657 00091 %
Yle TV210,1 %8,6 %531 00073 %
Yle Teema&Fem5,2 %3,6 %436 00060 %
Yle yhteensä50,0 %48,4 %666 00092 %
MTV319,5 %21,9 %611 00084 %
Sub2,7 %3,1 %371 00051 %
AVA3,2 %2,4 %306 00042 %
MTV:n maksukanavat0,8 %0,1 %146 00020 %
MTV yhteensä26,2 %27,5 %626 00086 %
Nelonen4,9 %5,0 %441 00061 %
Jim2,2 %2,8 %333 00046 %
Liv2,1 %2,8 %338 00047 %
Hero0,3 %0,4 %109 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,4 %11,0 %519 00072 %
TV53,3 %3,0 %307 00042 %
Kutonen0,6 %0,4 %195 00027 %
Frii2,1 %2,1 %177 00024 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %11 0001 %
TLC2,5 %2,5 %169 00023 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,7 %404 00056 %
STAR Channel0,6 %0,4 %158 00022 %
National Geographic Channel2,0 %1,1 %163 00022 %
Disney Finland2,6 %1,4 %230 00032 %
Muut2,8 %3,0 %245 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %672 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.