Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2025
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 747 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 161 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,9 %21,7 %1 447 00053 %
Yle TV27,4 %6,8 %1 367 00050 %
Yle Teema&Fem4,0 %3,2 %924 00034 %
Yle yhteensä34,4 %31,7 %1 764 00064 %
MTV323,1 %24,9 %1 597 00058 %
Sub3,9 %3,7 %1 024 00037 %
AVA4,1 %4,0 %771 00028 %
MTV:n maksukanavat1,3 %0,4 %311 00011 %
MTV yhteensä32,4 %32,9 %1 778 00065 %
Nelonen8,1 %10,2 %1 350 00049 %
Jim2,5 %2,7 %828 00030 %
Liv2,6 %3,1 %824 00030 %
Hero0,4 %0,5 %274 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %16,6 %1 567 00057 %
TV54,3 %4,2 %873 00032 %
Kutonen1,4 %1,5 %594 00022 %
Frii3,4 %4,0 %571 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %21 0001 %
TLC3,0 %2,4 %506 00018 %
Warner Bros. Discovery12,5 %12,6 %1 221 00044 %
STAR Channel1,9 %2,0 %583 00021 %
National Geographic Channel2,0 %1,5 %521 00019 %
Disney Finland3,8 %3,5 %865 00031 %
Muut3,5 %2,7 %649 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 161 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.