Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2025
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 450 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 041 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 72 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 5 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,0 %8,2 %488 00034 %
Yle TV29,8 %8,3 %517 00036 %
Yle Teema&Fem0,8 %1,0 %190 00013 %
Yle yhteensä18,6 %17,5 %707 00049 %
MTV320,9 %20,7 %625 00043 %
Sub8,8 %7,6 %493 00034 %
AVA3,3 %3,9 %251 00017 %
MTV:n maksukanavat1,4 %0,8 %129 0009 %
MTV yhteensä34,4 %33,0 %780 00054 %
Nelonen10,0 %12,8 %548 00038 %
Jim4,1 %5,2 %356 00024 %
Liv2,8 %3,6 %258 00018 %
Hero0,2 %0,2 %64 0004 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,1 %21,9 %669 00046 %
TV56,5 %6,9 %330 00023 %
Kutonen2,9 %2,3 %252 00017 %
Frii2,9 %3,2 %136 0009 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %12 0001 %
TLC3,4 %3,1 %165 00011 %
Warner Bros. Discovery16,0 %15,8 %509 00035 %
STAR Channel7,4 %6,4 %308 00021 %
National Geographic Channel2,6 %2,3 %178 00012 %
Disney Finland9,9 %8,7 %402 00028 %
Muut4,1 %3,3 %258 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 041 00072 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.