Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2025
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 605 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV118,1 %18,9 %459 00067 %
Yle TV26,4 %6,5 %391 00057 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,1 %280 00041 %
Yle yhteensä27,4 %27,5 %531 00078 %
MTV321,0 %21,7 %476 00070 %
Sub4,9 %3,9 %343 00050 %
AVA4,9 %5,0 %244 00036 %
MTV:n maksukanavat1,1 %0,3 %82 00012 %
MTV yhteensä31,8 %30,9 %525 00077 %
Nelonen9,9 %12,6 %411 00060 %
Jim2,5 %2,9 %272 00040 %
Liv2,6 %2,9 %253 00037 %
Hero0,4 %0,5 %80 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,5 %19,0 %465 00068 %
TV55,0 %4,9 %301 00044 %
Kutonen1,8 %2,0 %233 00034 %
Frii5,9 %6,3 %215 00031 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %13 0002 %
TLC3,9 %2,4 %157 00023 %
Warner Bros. Discovery16,9 %15,9 %412 00061 %
STAR Channel2,4 %2,7 %200 00029 %
National Geographic Channel1,8 %1,8 %188 00028 %
Disney Finland4,2 %4,4 %285 00042 %
Muut4,2 %2,4 %184 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %605 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.