Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2025
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 687 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 048 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,3 %24,3 %1 418 00053 %
Yle TV27,5 %6,2 %1 322 00049 %
Yle Teema&Fem3,7 %2,8 %869 00032 %
Yle yhteensä35,5 %33,3 %1 679 00062 %
MTV317,8 %20,8 %1 504 00056 %
Sub5,7 %6,0 %1 014 00038 %
AVA2,7 %2,3 %742 00028 %
MTV:n maksukanavat0,7 %0,6 %253 0009 %
MTV yhteensä26,9 %29,7 %1 688 00063 %
Nelonen6,9 %6,9 %1 249 00046 %
Jim3,3 %3,3 %929 00035 %
Liv1,5 %1,9 %743 00028 %
Hero0,4 %0,5 %274 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %12,6 %1 509 00056 %
TV54,7 %5,5 %1 068 00040 %
Kutonen4,0 %3,8 %892 00033 %
Frii2,4 %2,8 %528 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %55 0002 %
TLC0,8 %0,7 %487 00018 %
Warner Bros. Discovery12,6 %13,3 %1 337 00050 %
STAR Channel4,3 %4,7 %679 00025 %
National Geographic Channel3,9 %3,1 %643 00024 %
Disney Finland8,2 %7,8 %967 00036 %
Muut4,8 %3,4 %815 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 048 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.