Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2025
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 374 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 231 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV118,7 %19,6 %1 012 00074 %
Yle TV25,6 %5,2 %830 00061 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,1 %586 00043 %
Yle yhteensä27,5 %27,0 %1 103 00080 %
MTV318,9 %21,3 %1 024 00075 %
Sub5,5 %6,0 %714 00052 %
AVA3,9 %3,6 %563 00041 %
MTV:n maksukanavat0,6 %0,5 %154 00011 %
MTV yhteensä28,9 %31,4 %1 117 00081 %
Nelonen7,6 %8,8 %858 00063 %
Jim3,2 %3,1 %630 00046 %
Liv2,4 %2,7 %557 00041 %
Hero0,7 %0,9 %242 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,0 %15,5 %1 021 00074 %
TV55,3 %5,7 %772 00056 %
Kutonen3,8 %3,6 %600 00044 %
Frii5,1 %4,8 %438 00032 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %42 0003 %
TLC2,4 %1,9 %397 00029 %
Warner Bros. Discovery17,6 %16,5 %918 00067 %
STAR Channel4,3 %4,2 %464 00034 %
National Geographic Channel3,2 %2,7 %448 00033 %
Disney Finland7,5 %7,0 %661 00048 %
Muut4,6 %2,6 %469 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 231 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.