Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2025
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 434 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 407 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,9 %19,1 %2 921 00054 %
Yle TV26,0 %4,4 %2 613 00048 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,5 %1 778 00033 %
Yle yhteensä30,3 %25,9 %3 441 00063 %
MTV330,7 %35,0 %3 630 00067 %
Sub3,4 %3,5 %1 954 00036 %
AVA2,9 %2,6 %1 565 00029 %
MTV:n maksukanavat1,8 %1,9 %655 00012 %
MTV yhteensä38,7 %42,9 %3 838 00071 %
Nelonen6,6 %8,4 %2 624 00048 %
Jim2,1 %2,0 %1 745 00032 %
Liv1,8 %2,3 %1 565 00029 %
Hero0,4 %0,5 %506 0009 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,0 %13,3 %3 112 00057 %
TV53,5 %3,4 %1 955 00036 %
Kutonen2,2 %2,1 %1 474 00027 %
Frii2,5 %2,7 %1 083 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %65 0001 %
TLC1,7 %1,2 %947 00017 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,5 %2 583 00048 %
STAR Channel2,3 %2,4 %1 237 00023 %
National Geographic Channel2,4 %1,7 %1 202 00022 %
Disney Finland4,7 %4,1 %1 805 00033 %
Muut5,3 %4,3 %1 546 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 407 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.