Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2025
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 450 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 114 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV17,0 %7,0 %561 00039 %
Yle TV25,5 %2,8 %477 00033 %
Yle Teema&Fem1,1 %0,9 %186 00013 %
Yle yhteensä13,6 %10,8 %709 00049 %
MTV339,5 %44,1 %840 00058 %
Sub4,2 %3,7 %394 00027 %
AVA1,9 %1,9 %250 00017 %
MTV:n maksukanavat1,2 %1,3 %99 0007 %
MTV yhteensä46,8 %51,0 %914 00063 %
Nelonen6,0 %6,8 %515 00035 %
Jim2,2 %2,5 %321 00022 %
Liv2,0 %2,6 %284 00020 %
Hero0,3 %0,4 %55 0004 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %12,3 %659 00045 %
TV55,5 %5,5 %413 00028 %
Kutonen2,8 %2,7 %297 00020 %
Frii2,2 %2,2 %170 00012 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %24 0002 %
TLC2,3 %1,6 %185 00013 %
Warner Bros. Discovery12,8 %12,2 %638 00044 %
STAR Channel4,9 %4,4 %249 00017 %
National Geographic Channel2,2 %1,8 %187 00013 %
Disney Finland7,1 %6,2 %365 00025 %
Muut9,1 %7,5 %378 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 114 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.