Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2025
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 701 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 598 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,8 %28,3 %476 00068 %
Yle TV25,6 %3,2 %254 00036 %
Yle Teema&Fem0,9 %0,6 %76 00011 %
Yle yhteensä40,3 %32,2 %514 00073 %
MTV327,0 %31,4 %430 00061 %
Sub2,8 %3,6 %174 00025 %
AVA2,0 %2,5 %157 00022 %
MTV:n maksukanavat2,7 %1,5 %69 00010 %
MTV yhteensä34,5 %39,0 %472 00067 %
Nelonen4,6 %7,4 %267 00038 %
Jim2,2 %2,4 %176 00025 %
Liv1,3 %1,8 %139 00020 %
Hero0,1 %0,1 %27 0004 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,2 %11,7 %363 00052 %
TV52,7 %2,8 %183 00026 %
Kutonen1,1 %1,2 %110 00016 %
Frii2,3 %2,5 %61 0009 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %9 0001 %
TLC3,1 %2,4 %110 00016 %
Warner Bros. Discovery9,4 %9,1 %266 00038 %
STAR Channel2,9 %3,1 %128 00018 %
National Geographic Channel1,4 %1,5 %67 00010 %
Disney Finland4,3 %4,6 %170 00024 %
Muut3,6 %3,4 %179 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %598 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.